Najczęściej występujące usterki instalacji LPG

Samochodowa instalacja gazowa LPG podlega nie tylko amortyzacji, ale i usterkom. Częste usterki systemu gazowego w samochodzie można podzielić na awarie wpływające tylko na nią samą oraz na te, które powodują złą pracę innych elementów samochodu.

Instalowanie

Jeżeli nasza instalacja LPG nie jest w samochodzie zamontowana fabrycznie, ważne jest, by zainstalowana była prawidłowo. Zadbać trzeba przede wszystkim o wybranie renomowanego wykonawcy. Większość usterek samej instalacji LPG lub mających z nią związek wynika ze złego montażu. Chodzi nie tylko o sam montaż, ale i dobór typu instalacji, odpowiedniego dla danego silnika i rodzaju pojazdu.

Przeglądu LPG dokonuje się zwykle po przejechaniu 10 tys. km. To czas pracy silnika, w którym może zapchać się filtr. Gdy jest zanieczyszczony wcześniej, spada moc silnika, a rośnie zużycie gazu. Elementem instalacji, który często ulega awariom, jest m.in. parownik gazu. W tym przypadku również objawem jest brak mocy silnika. Można parownik wyregulować lub wymienić. Silnikowi napędzanemu gazem może zdarzyć się też nierówna praca. Powodem może być wtedy usterka któregoś czujnika albo sterownika silnika.

Pośrednia „wina” LPG

W przypadku samochodów z instalacją gazową może nam przytrafić się nieszczelność układu chłodzenia. Zaobserwujemy ją po spadku poziomu płynu chłodniczego. Wyciek pojawia się w miejscu, gdzie podpięto instalację gazową pod układ chłodzenia. Zauważyć też możemy, że silnik się przegrzewa. To też przyczyna złego montażu, zaburzone może być krążenie płynu w układzie chłodzącym. Częstym objawem jest również „szarpanie” silnika podczas jazdy na LPG. Możliwe jest wtedy zużycie się układu zasilania gazowego. Prawdopodobne będzie też zużycie reduktora albo mechanizmu dolotowego.

Jeśli nie działa nam ogrzewanie w samochodzie napędzanym gazem, to zachodzi prawdopodobieństwo, że podczas montażu instalacji zapowietrzył się układ chłodzenia. Bywa i tak, że nie da się zatankować. Gaz wydobywa się na zewnątrz. Może to być wina złego podłączenia pistoletu lub jego usterka, ale częściej to przejaw nieszczelności.

Zmniejszenie się osiągów silnika będzie świadczyć o zapchaniu się filtrów albo zepsuciu reduktora. Jeśli natomiast poczujemy gaz w aucie, oczywiście sprawdzić trzeba będzie szczelność instalacji. Nagłe gaśnięcie silnika spowodowane może być złą regulacją układu zasysania zimnego powietrza.

Uszkodzenie układu dolotowego objawia się nierówną pracą silnika, a przyczyną może być rozszczelnienie kolektora instalacji gazowej.

Oczywiście każdy silnik posiada inną charakterystykę zarówno pracy jak i konstrukcyjną. Dlatego w jednym samochodzie dana usterka może się pojawić, a w innym silnik będzie pracował bezawaryjnie przez długi czas. Z tego względu konieczne są regularne przeglądy i serwis instalacji gazowej. Renomowany warsztat, który możemy polecić znajduje się w Krakowie i więcej na temat oferty montażu i serwisowania instalacji LPG można przeczytać na stronie Eko-Cars BIS.

Related posts

Leave a Comment

four × two =