Przyrządy niezbędne do treningu funkcjonalnego

Najpopularniejsze akcesoria wykorzystywane w treningu funkcjonalnym to przede wszystkim taśma TRX, piłka gimnastyczna, młot treningowy, kettlebell, bosu oraz sandbag. Akcesoria te mają zwiększać efektywność wykonywanych ćwiczeń i co najważniejsze urozmaicać je. Przykładowo popularne pompki na piłce gimnastycznej angażują do wysiłku dodatkowo mięśnie skośne brzucha i pośladków. Na piłce łatwo stracić równowagę, dlatego też trening funkcjonalny wymaga większego skupienia.

Młot treningowy

Młoty treningowe doskonale nadają się przede wszystkim do treningu siły, wytrzymałości i mocy. Młot treningowy rewelacyjnie sprawdzi się w pracy z oponą, dlatego też wielu trenerów poleca jego zakup. Godne polecenia są przede wszystkim te młoty, które mają dłuższą rękojeść, dzięki czemu ćwiczenia są bezpieczniejsze i przynoszą lepsze rezultaty. Warto rozejrzeć się również za modelami, które mają antypoślizgową rękojeść ułatwiającą chwyt. Młoty treningowe można kupić w każdym profesjonalnym sklepie z akcesoriami do ćwiczenia.

(Sprawdź – Apus Sports – Akcesoria na siłownię)

Czym jest Crossfit?

Crossfit jest planem treningowym będącym wspaniałą alternatywą dla monotonnych ćwiczeń na siłowni. Treningi crossfit cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem, ponieważ przynoszą szybkie efekty w postaci wymarzonej sylwetki. Warto wspomnieć również o tym, że crossfit to doskonała propozycja nie tylko dla osób początkujących, ale również dla wytrenowanych sportowców.

Największe zalety treningu crossfit

Trening crossfit wzmacnia mięśnie i stawy całego ciała. Jego największą zaletą jest czas i różnorodność. Olbrzymim plusem jest również to, że można ćwiczyć w domu bez użycia profesjonalnego sprzętu. Jest to najlepsze rozwiązanie dla tych osób, które chcą poprawić swoją ogólną kondycję fizyczną. Pamiętać należy o tym, że tak intensywne treningi bardzo często wykonywane są na testach sprawnościowych np. do policji. Osoby, które chcą przygotować się do testów sprawnościowych powinny jak najszybciej skorzystać z dobrodziejstwa crossfitu. Uważać muszą jedynie osoby z chorobami przewlekłymi.

Related posts

Leave a Comment

18 − seventeen =